יחד נגשים את השינוי בו רצית
אורית הראל

לפרטים:
052-2538315
03-9383815

שני ילדים בחדר

 לא אחת נשאלתי האם רצוי וכדאי להעביר שני ילדים להתגורר יחד בחדר אחד.

זו אכן שאלה שרבים מתלבטים בה.

אם יש לכם בית גדול, לכל ילד יש חדר משלו וכך נוח לכם, – למה לשנות?

אבל,

אם חסר לכם למשל חדר עבודה כי אחד מכם התחיל לעבוד מהבית, או אולי עכשיו שניכם עובדים מהבית,

התשובה לשאלה תהיה: בהחלט כן.

אם הבית גדול עליכם, הוצאות הארנונה, התחזוקה השוטפת והגינה הגדולה מעל ליכולותיכם, לא מן הנמנע שהתחלתם לשקול מעבר לדירה קטנה יותר.

ואז – התשובה המתבקשת: ודאי שכן.

אם אתם גרים בפריפריה ומסיבות כלשהן אתם רוצים או צריכים לעבור לדירה בעיר, ודאי הבנתם שעלויות הדירות הגדולות מרקיעות שחקים.

אם תחליטו ששני ילדים ואפילו שלושה יכולים להתגורר בחדר אחד, בוודאי תוכלו לקנות דירה קטנה יותר ובעלות שפויה יותר.

למגורים בצוותא יש מספר יתרונות:

מחקרים אחרונים מראים כי בהחלט מומלץ ורצוי להעביר שני ילדים להתגורר בחדר אחד. נמצא גם,  כי הילדים אפילו נהנים מזה.

יותר מכך, למגורים יחד יש השפעה חיובית ותרומה רבה להתפתחותם החברתית, ליכולת שלהם ללמוד לשתף פעולה, להתחשב קודם כל אחד בשני ואח"כ בזולתם, ועל הרצון והנכונות לסייע זה לזה.

המגורים יחד מחזקים את הקשר בין הילדים, מעניקים להם חווית ילדות משותפת ועשירה, הם לומדים לחלוק אחד עם השני חפצים, תחושות, רגשות וסודות. יש משפחות שאפילו סיפרו על "קואליציות" מעניינות ובריתות שנוצרו בתוך המשפחה…

תכנון ועיצוב החדר המשותף

בתכנון ובעיצוב החדרים יש לקחת בחשבון את גיל הילדים, האם הם בן ובת (עדיין אפשרי) או בני אותו מין, האם יתגוררו יחד לאורך זמן, אלו פריטים נוספים צריך שיהיו בחדר המשותף וכד'. ככל שהילדים גדולים יותר רצוי שהמעבר ייעשה בהסכמתם. כמו כן רצוי לשתף אותם בעיצוב החדר או האזור של כל אחד מהם. זו גם דרך מצוינת להשיג את הסכמתם לשינוי.

לתכנון החדר ולעיצובו יש חשיבות עבור כל ילד בנפרד ואין מניעה אפילו לעצב חדר אחד בשני צבעים או בשני סגנונות, כך שכל ילד יטביע את חותמו בפינה שלו, בעיקר אם הוא כבר מספיק גדול ודעתן.

אם הילדים עדיין קטנים ובמיוחד אם מדובר בבן ובת,  חשוב ליצור חללים שונים מעט, כך שלכל ילד תהיה בחדר הזהות שלו, הצעצועים והדברים שהוא אוהב ומייחדים אותו.

הדבר שונה לעיתים כשמדובר בתאומים זהים, שלפעמים רוצים "בדיוק את אותו הדבר". צריך כמובן לבדוק כל מקרה לגופו.

אפשר לחלוק שולחן עבודה או ארון, אפשר להשתמש בארון או בספריה לחלק את החדר (אם הוא גדול מספיק). אך המיטה, השידה שלידה, הפינה עם הדברים האישיים יותר, צריכים להיות מעוצבת באופן ייחודי לכל אחד.

בחנויות לריהוט ילדים קיים מבחר גדול של מיטות "גמישות" בעלי אורכים משתנים ומיטות קומתיים במספר קומבינציות, המיועדות לחדרים קטנים, ונותנות מספר פתרונות למגורים המשותפים כולל פתרונות איחסון מעניינים.

מומלץ  כמובן תמיד להתייעץ עם איש מקצוע שיסייע לכם לעצב נכון את החדר.

מאמרים נוספים

לקוחות מספרים

דילוג לתוכן